רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 באוגוסט 2013

עשרת הכללים שכדאי ליישם

להלן עשרת הכללים שכדאי לדעת וליישם כשאתה הולך לכתוב למישהו מייל, אם ברצונך שהתוכן יהיה נעים ואיכותי לקורא:
1)      אל תשתמש אפי' לדוג' בר"ת וקיצורים וכדו', כי בד"כ אנשים ושות' שונאים דוא"ל שקשה לפיענ' כמו מו"מ ארוך וכו'.
2)      כשסיימת לכתוב את התקסט, תעבור היטב לבדוק עם לא נפלו טעויות פא ושם. זה סטם מקשה על הכריאה.
3)      אל תשתמש מדי הרבה במילים לועזיות, כי הקוגניציה הפרספקטיבית הפרסונאלית, באופן אוניברסלי, אינה אפקטיבית דיה לסנכרן אינפורמציה וירטואלית מרוכזת, מה גם שלפעמים זה בא עם ריכוז וריאציות אקטיביות אופטיות.
4)      תמעיט כמה שאפשר במילות סלנג, יעני רחוביות, למה כי אפילו תכתוב, אחי, אימייל מה זה מגניב ויחשבו שהתוכן מטורף, עדיין חבל'ך על הזמן לשדר בקטנה על הצג, ולמה שלא תלך על גדול? יאללה סבבה, מה אני אגיד'ך, אהבתי!
5)      אם אתה מקבל מייל שהשולח מציג את עצמו כ"יו"ר בפועל של הוועדה המקומית לסניטריה יסודית שע"י משרד עורכי הדין גארביצ' ושות' הכפוף לאוויר משרדם של בוגרי הטכניון קיבוץ קברות-עד להנדסה ודחיסת אוויר בינלאומיים אינטרנשיונל בע"מ", תדע שהוא מנקה קומת מחסנים בכפר משהד.
6)      אין צורך, להרבות, ב"פסיקים", ו"מרכאות", כי זה – פשוט: 'מקשה' על הרצף! תשתמש, במינון, וכש-"חייבים". אם לא? פגמת! ב"איכות" הקריאה,.
7)      אל תרבה בשבחים וסיפורים על עצמך. אנשים לא אוהבים את זה. בדיוק אתמול מישהו שלח לי מייל עם סיפור על סבתא שלו, ופשוט לא היו לי עצבים לקרוא שום מילה. גם לפני שבועיים בערך חבר שלי שמעריץ אותי מאוד מתקשר אליי ומתחיל לספר לי כל מה שעבר עליו במשך היום, וכמעט שנרדמתי באמצע. ובכלל, אתה יודע, אני אישית טיפוס מאוד ענייני ומעשי, כך אמר לי איזה מומחה כשהלכתי לבקר אותו לפני שנה בערך כשנסעתי לכפר של הדודים שלי והוא מאוד התלהב ממני.
8)      אל תביא שמות של חברות ומושגים בקיצורי אותיות אנגליות, כי ה-BBC וה-CNN פרסמו לאחרונה מחקר שה-FBI לא קיבלו עובדים מ- UPS בהוראת ה-EMI, שכל חטאם היה שהם העבירו קובץ PDF דרך ה USB לזיכרון ה DDR של מחשב ה PC שלהם.
9)      לעולם אל תכתוב בתוך המייל משהו שאינו מהענין עצמו, אפילו שיש לך על הלשון ידיעה חדשותית מרעישה. (אגב, שער הדולר שוב נפל.)
10)   אם טלפון דיבר הנושא שמשתיל בגובה יצום לעד אפילו בחובות לא יפרוש כשבית ההוד יתבשרו בקרטוניהם. בלי גוזמה! לכן, מומלץ תמיד לדבר לענין.
לסיום: לעולם אל תצפה לתגובה. זה מכביד על המקבל ומוציא לך את הנשמה.
תודה רבה,
ממתין לתשובה,