רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 8 בספטמבר 2012

כך מתים בדור הפייסבוק: מצבות עם לינק אינטרקטיבי לאתר הנפטר

האם עידן המצבות ה"רגילות" מגיע לסיומו? חברת לוויות בריטית החלה להטמיע על המצבות קוד לסריקה שמעביר ישירות לסמארטפון קטעי וידיאו, תמונות וקטעים שקרובים כותבים

06/09/2012 | רויטרס


האם הסיכום התמציתי של חיי המנוח על המצבה יהפוך בקרוב לנחלת העבר? חברת לוויות בעיירה פול בדרום בריטניה מציעה להוסיף קוד אינטראקטיבי למצבות, שיתחבר לסמארטפונים ויביא להנצחה מקוונת שתכלול תמונות, סרטונים ודברים שהמשפחה וחברים קרובים בוחרים להעלות לאינטרנט.
צ'סטר פריס, חברת הלוויות המפעילה את השירות, מסרה שקוד ה-QR יאפשר למבקרים ולקרובים ללמוד על האדם הקבור מתחת למצבה הרבה יותר מכמה שורות יבשות על גיל, תאריך לידה, תאריך פטירה ועוד פסוק תנ"כי שבדרך כלל כתוב עליה. "זה יאפשר להנציח זכרונות של אנשים בדרכים שונות", אומר המנכ"ל סטפן נימו.
קוד ה-QR הוא ברקוד שאפשר לסרוק באמצעות הסמארטפון ובכך לקבל מידע מהאינטרנט ישירות לנייד. הקוד נמצא בעיקר בשימוש לפרסום ושיווק של קמפיינים. צ'סטר פריס תגבה כ-300 ליש"ט (כ-1,900 שקל) ליצירת הברקוד שיכול להיות על מצבות, ספסלים, עצים ושיביא לדף הזכרונות באתר.
גיל טוטי, בת 53, היא אחת מהלקוחות הראשונות של החברה, לאחר שהשתמשה בקוד למצבה של בעלה המנוח טימותי. "אני חושבת שטים היה רוצה בכך", אמרה. "זה לוקח דבר קשה מאוד ומנסה להקל קצת". "לכולנו יש סיפור לספר", מסכם נימו.