יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

גיוואלד - המאכנאווקער לוחץ את ידי הרב הרשעי יונה מצגר


הדארגער מאחל להרב לנדא מזל טוב


הרב לאו בחתונה אצל הרב לנדא


הרב לנדא מוזג יין למכנאווקער בחתונה


הרב לנדא עם ר' מנדל שפרן בחתונת נכדת הרב לנדא


אתמול בחב"ד ב-770- תפילין ומשקפיים


כולנו מצביעים כרמל מזרחי


יהדות הגלה נגד חופר הקברים בבית שמש


העשקן הציבורי - סאטמאר נגד סלאנים


יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

"מארינה רושצ'ה": נכד הגבאי ערך סעודת יארצייט לרבי מריבניץ

 
 
 
 
 
 
 
בהיכל בית הכנסת המרכזי במוסקבה, נערך הבוקר סעודת יארצייט לרגל כ"ד תשרי, יומא דהילולא קדישא של הרה"ק רבי חיים זנוויל ב"ר אברהמוביץ זי"ע – שכונה בפי כל 'הצדיק מרביניץ' ●  את היארצייט ארגן השמש המיתולוגי של בית הכנסת המרכזי במוסקבה "מארינה רושצ'ה" – ר' צבי-הירש גרשוי, שהיה צמוד לצדיק עד גיל 18, עת עזב הצדיק את מולדביה לסיפור המלא
בהיכל בית הכנסת המרכזי במוסקבה, נערך הבוקר סעודת יארצייט לרגל כ"ד תשרי, יומא דהילולא קדישא של הרה"ק רבי חיים זנוויל ב"ר אברהמוביץ זי"ע – שכונה בפי כל 'הצדיק מרביניץ'.

את היארצייט ארגן השמש המיתולוגי של בית הכנסת המרכזי במוסקבה "מארינה רושצ'ה" – ר' צבי-הירש גרשוי, שהיה צמוד לצדיק עד גיל 18, עת עזב הצדיק את מולדביה.

ר' צבי-הירש היה יד ימינו של סביו, ששימש כגבאי של הצדיק במשך שנים רבות ואף שהה עימו בגטו בזמן מלחמת העולם השניה.

במהלך סעודת היארצייט סיפר השמש עובדות וסיפורים רבים, להם היה עד, עוד כילד קטן ועד שהתבגר כנער. נפלאות ונסים גלויים שאירוע במשך השנים, כאשר גם גויי העיר והסביבה רכשו כבוד ופחד רב לצדיק הנודע.

ר' צבי-הירש עבר במשך חייו תהפוכות רבות ושונות, ואף שימש תקופה ארוכה כסגן שר התרבות במולדביה. הוא דובר תשע שפות והוא אחד משחקני השח-מט הכי גדולים ברוסיה.

לפני יותר מעשור, זכה לחזור לצור מחצבתו וקיבל את תפקיד ה'שמש' בבית הכנסת המרכזי במוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א – אותו הוא ממלא בנאמנות רבה ומנצל את כישוריו הרבים לתועלת הרבים ולהנאת המוני המתפללים והלומדים בבית הכנסת המרכזי במוסקבה.

ביארצייט בציונו של הרבי מריבניץ